25 kilo mindre

Alla inlägg den 7 juli 2016

Av Jeanette - 7 juli 2016 23:12

 

Med tanke på hur den senaste veckan har gått med kosten så hade jag lite av en klump i magen när jag ställde mig på vågen idag. Det är inte varje dag man blir glad över att bara ha gått ner 1hg, men jag var så lättad över att det inte var plus så jag blev faktiskt både glad och lättad över mitt lilla hekto.



 

Startvikt v. 1: 94,5 kg

Invägning v. 2: 92,5 kg    (-2 kg)

Invägning v. 3: 92,4 kg    (-0,1kg)

Total viktminskning: 2,1 kg


MÅTT

Midja v. 1: 105,5 cm

Midja v. 2: 101 cm    (-4,5 cm)

Midja v. 3: 101 cm    (0 cm)

Antal minskade centimetrar: 4,5 cm


Mål till nästa invägning: Det största målet är att komma på banan igen och att komma igång med mina promenader. Förhoppningen är att gå ner minst 1 kg till nästa torsdag.

Av Jeanette - 7 juli 2016 09:13

Att gå till affären när man är hungrig är aldrig en bra idé. Speciellt inte när man försöker ändra matvanor och äta mer hälsosamt. Men ibland så måste man ändå göra det. Som idag då det är mycket smidigare att ta det på vägen hem från jobbet på morgonen än att ge mig ut en gång till sedan när jag sovit. 


På vägen förbi brödet och bort mot kylarna så ser jag att dom har halva priset på gårdagens 2-packs tårtbitar. Jag saktar ner något på stegen men går ändå förbi medan jag i mitt huvud bråkar med mitt samvete om jag ändå inte ska fuska en dag till. Jag handlar färdigt det jag faktiskt ska ha medan jag slits mellan det jag vill ha nu och det jag vill ha sedan. Det slutar med att jag går ut ur affären utan tårtbitar. Den här gången vann jag över frestelsen och jag ångrar mig inte en sekund!


Av Jeanette - 7 juli 2016 00:35

Min fuskdag blev helt plötsligt fyra... Tillbaka i gamla ohälsosamma vanor och med det ångesten över allt jag stoppat i mig. Blir så arg på att jag förstör för mig själv! Att jag sabbar det jag håller på att förbättra. Min hälsa är trots allt viktigare än det onyttiga jag stoppar i mig och som bara är gott för stunden. MEN... med det sagt så tänker jag inte bestraffa mig själv mer utan gjort är gjort. När jag gick till jobbet så slängde jag ner en pringlesburk som var fylld till hälften och en i stort sett orörd kakförpackning i en påse och slängde den på vägen. Kändes otroligt  skönt!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här får ni följa mig, en tjej i 30-års åldern, på min viktresa. Mitt mål är att gå ner minst 25 kilo och ni kommer få följa mina fram- och motgånger under vägens gång. Tips, recept och mkt mera blir det också.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards