25 kilo mindre

Alla inlägg under juni 2016

Av Jeanette - 30 juni 2016 14:31

Eftersom jag ska börja med mina promenader snart så vill jag ju inte ha mina vanliga kläder utan träningskläder. Tog fram allt jag hade och började prova.


   

Precis som jag misstänkte innan så var det inte mycket som passade längre. Det enda som blev kvar var ett par långa tights och sport-BH:n. BH:n är egentligen på gränsen men även där kommer jag ju bli mindre så det känns rätt meningslöst att köpa en ny. Plus att det bara blir promenader i början så då borde den hålla sig på plats. 


Ska till Ullared på lördag så då tänkte jag ta mig en titt på deras utbud av träningskläder och förhoppningsvis så finns det någonting som passar. 

Av Jeanette - 30 juni 2016 11:21

Måste erkänna att det allt var lite nervöst att ställa sig på vågen i morse. Första veckan behöver man ha gått ner lite för att hålla igång motivationen tycker jag. 

Det visade sig att jag inte hade något att vara nervös över. Vågen visade -2kg och och midjemåttet -4,5 cm. Woohoo!! Nu är det bara att fortsätta och självklart kommer jag inte gå ner 2 kg varje vecka utan det är bara att kämpa, kämpa, kämpa och inte ge upp.


 


Startvikt v. 1: 94,5 kg

Invägning v. 2: 92,5 kg    (-2 kg)


MÅTT

Midja v. 1: 105,5 cm

Midja v. 2: 101 cm    (-4,5 cm)

 

Mål till nästa invägning: Jag har fundera och funderat över vad som är rimligt att sätta upp som mål för nästa vecka. Förhoppningen är att jag ska ha gått ner ett kilo tills dess. Jag ska fortsätta på samma sätt med kosten en vecka till och när semestern drar igång så lägger jag in en högre växel.

Av Jeanette - 29 juni 2016 12:15

Börjar bli lite smått nervös inför morgondagen då det är dags att väga in mig för första gången. Självklart så blir jag besviken om det inte visar neråt någonting på vågen. Jag tycker ändå att det borde göra det då jag inte ätit en massa skräp varje dag och har försökt att tänka lite på kaloriintaget. Men som sagt så är första fokuset att äta ordentligt då jag fuskat rejält med det och ofta bara ätit fika och ostbågar/chips istället... När min semester drar igång så kommer jag lägga ner ännu mer på att äta bra och hälsosam mat och även få in dagliga promenader, så då kommer det förhoppningsvis hända mer på vågen. Har som mål att gå ner minst fem kilo från det att jag började tills jag är tillbaka från semestern den 7:e augusti. Självklart så hoppas jag ju på att krossa det målet ;)


 

Av Jeanette - 29 juni 2016 08:21

Gick upp tidigt idag då min tvättid började klockan sju. Det var riktigt segt att gå upp då jag fortfarande känner mig sliten sedan helgens tuffa jobbpass. När man väl är uppe och igång så går det ju ändå bra och jag kan alltid ta sovmorgon imorgon då jag inte har något inplanerat. Vad jag vet nu i alla fall.


Jag har precis ätit lite god frukost bestående av kvarg, müsli och bigaråer. Till det drack jag ett stort glas citronvatten. 


 

Av Jeanette - 28 juni 2016 18:33

Har idag varit på kalas hos min fina mormor som fyller 72 år idag. 


  

Naturligtvis så innebär kalas att det även bjuds på fika och eftersom jag har tillåtet mig det på kalas så åt även jag utav det. Skillnaden den här gången mot alla andra kalas är jag inte åt så mycket utan höll mig till en gång och inte så mycket på tallriken. Faktum var att jag faktiskt inte ens ville ha en omgång till utan jag kände mig nöjd. 


  



Av Jeanette - 27 juni 2016 19:02

Trots att jag jobbade hela helgen så hann jag med lite midsommarfirande ihop med mamma, hennes man, brorsan och syrran med familj. Var en fantastisk dag med nära och kära och god mat.

Jag måste ändå säga att jag var riktigt duktig med det. Visst så fuskade jag med lite glass till jordgubbarna, men det måste man ju få unna sig någon gång under sommaren. När sedan chips och ostbågar ställdes fram så åt jag inget. Faktiskt så kände jag att jag inte ens ville ha. 



Passade på att låta syrran fota lite helkroppsbilder, vilket jag aldrig gör annars. Jag vill liksom inte ha en påminnelse på hur jag faktiskt ser ut. Nu kände jag dock att det var dags att ha såna bilder. Dels för att jag inte kan blunda för sanningen längre och för att så klart ha något att jämföra med längre fram. 



Jag mår illa när jag ser mig själv och vad jag faktiskt har gjort mot mig själv och min kropp, men jag har ätit mig till det och jag har inga ursäkter att komma med. Nu är det är bara jag själv som kan sätta käppar i hjulen och det är jag väl medveten om, men jag tänker inte straffa mig själv för ett litet återfall utan det är på på:t igen!

Av Jeanette - 23 juni 2016 18:53

Sanningens ögonblick då. Höll andan när jag steg upp på vågen i morse. Jag hade inte vägt mig på ett tag så var riktigt nervös över vad vågen skulle visa då jag lovat mig själv att jag aldrig ska låta vikten bli tresiffrig. Suck! Det var inte det jag ville att det skulle stå men det var i alla fall inte tresiffrigt. Försöker tänka som så att nu kan det bara bli bättre! Med liten dos (läs mycket) envishet och självdiciplin så klart. 


Nu blir det många mått, men sen blir det bara midjemåttet. De andra måtten tänkte jag bara redovisa var fjärde vecka. Invägning och midjemått tänkte jag mig varje vecka. 


 

Startvikt: 94,5 kg


MÅTT


Midja: 105,5 cm

Rumpa: 122 cm

Byst: 113 cm

Överarm: 34,5 cm

Lår: 75 cm

Vad: 44,5 cm


Mål till nästa invägning: Så här i början så siktar jag mer in mig på att äta regelbundet (slarvat mycket med det) och att låta bli fikat och chipsen/ostbågarna. Självklart hoppas jag på att det även ska hända något på vågen :) 

Av Jeanette - 23 juni 2016 17:01

Hej och välkommen till min nya blogg :) Jag har bloggat tidigare, men för ett par år sedan så lade jag bloggandet på hyllan. Nu är jag alltså tillbaka med en helt ny blogg och med en lite ny inriktning. Min tidigare blogg var en liten blandning av allt möjligt, men denna kommer att handla om kost och hälsa och då främst min egen viktresa. 


Nu är jag uppe i min största vikt någonsin och jag känner att det är dags att ta tag i det för det blir ju bara svårare ju längre jag väntar. Kände att det idag var en passande dag då jag för ett år sedan slutade äta godis. Därför hoppas jag på lite goda förutsättningar även för detta. Kommer att ta det i steg och nu börja med att ta bort fikat (kalas och speciella tillfällen kommer vara ett undantag) och chips och ostbågar kommer att bytas ut mot popcorn. Visst popcorn är inte så bra det heller men det känns ändå som ett bättre alternativ så här i början. Och vem vet, jag kanske inte vill ha popcornen alls. Fördelen med att börja på sommarne är att det finns så mycket bär och sommarfrukter att äta. Lika gott, om inte godare! Glass kommer jag tillåta mig själv att äta då och då för det är ju trots allt sommar, men jag ska försöka hitta lite nyttigare alternativ man kan äta istället.


Lite senare så kommer jag att lägga upp startvikt och lite mått. Hoppas ni vill följa med mig på min resa genom fram- och motgångar :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här får ni följa mig, en tjej i 30-års åldern, på min viktresa. Mitt mål är att gå ner minst 25 kilo och ni kommer få följa mina fram- och motgånger under vägens gång. Tips, recept och mkt mera blir det också.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards